Sterke Rekenaars

Gelijke kansen betekent ongelijk onderwijs. Ook sterke rekenaars hebben het recht op leren leren. Om tot leren leren te komen is in het geval van sterke rekenaars soms iets anders of aanvullends nodig.   Suzanne Sjoers werkzaam bij SLO en ‘Sterke Rekenaars’ verdiept zich sinds 2008 in het rekenonderwijs aan hoogbegaafde leerlingen. Zij schrijft onder andere artikelen voor ‘Volgens Bartjens” en schrijft boeken over hoe het rekenonderwijs aan hoogbegaafde leerlingen...

Gelijke kansen betekent ongelijk onderwijs. Ook sterke rekenaars hebben het recht op leren leren. Om tot leren leren te komen is in het geval van sterke rekenaars soms iets anders of aanvullends nodig.  

Suzanne Sjoers werkzaam bij SLO en ‘Sterke Rekenaars’ verdiept zich sinds 2008 in het rekenonderwijs aan hoogbegaafde leerlingen. Zij schrijft onder andere artikelen voor ‘Volgens Bartjens” en schrijft boeken over hoe het rekenonderwijs aan hoogbegaafde leerlingen vormgegeven kan worden. Daarnaast begeleidt ze groepjes hoogbegaafde leerlingen als ‘Plusjuf rekenen’. 

Suzanne Sjoers heeft een signaleringsinstrument ontwikkeld om sterke rekenaars in beeld te krijgen. Zij ziet de uitkomst van dit signaleringsinstrument als een richting om onderwijsaanpassingen te realiseren in jouw reken-wiskundeles. Als het lesdoel van je rekenles onvoldoende uitdagend is voor alle leerlingen, moet het lesdoel worden aangepast. Dit aanpassen kun je doen met de Lesdoelplusser die Suzanne mede heeft ontwikkeld.  

Inschrijven

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.