Training Wegwijs in gedrag van kinderen

.

Loop jij ook wel eens aan tegen moeilijk gedrag van kinderen in je klas? En denk je hoe kan het ook anders?

Dan is de training “WegWijsinGedrag” iets voor jou. Hier leer je anders te kijken naar gedrag en ontdek je meer mogelijkheden om het ook anders te doen.

Voor Wie?

Leerkrachten van de scholen aangesloten bij SWV Passend Onderwijs IJmond

LET OP: slechts 16 plekken beschikbaar

Opzet van de training

De training duurt zo’n zeven maanden. Op verschillende manieren leer je hoe je in complexe situaties anders kunt omgaan met jezelf, met de leerling en/of de groep en ouders. Dat doe je:

  • In de dagelijkse onderwijspraktijk door toe te passen wat je leert,
  • Tijdens vijf fysieke bijeenkomsten
  • In een online leeromgeving waar je met andere cursisten ervaringen deelt en opdrachten maakt,
  • Door gebruik te maken van actieve werkvormen
  • Je leert door te doen en door samen te reflecteren

Zo bouw je een eigen portfolio op waarin je jouw handelingsrepertoire in de klas uitbreidt.

De training is ontwikkeld vanuit de praktijk en onderzoek. Je leert door te doen, te ervaren en de theorie staat op de achtergrond; wat je leert pas je direct toe in jouw eigen situatie.

Wat gaan we doen?

Tijdens de training onderzoek je de verschillende perspectieven die je kunt innemen als je naar gedrag kijkt. Het perspectief van jou als leerkracht, van de leerling, van de ouder, van de groep, andere personen en de situatie.

Je onderzoekt welke dynamiek en interacties van invloed zijn in je klas, thuis en in de omgeving van het kind. Hoe interpreteer je deze? Wat betekent dit voor jouw manier van handelen?

Trainingsdata:

Op het kantoor van het SWV te Beverwijk:

Woensdag 18 september 2024, 15.00 -19.30

Woensdag 6 november 2024, 15.00 -19.30

Woensdag 8 januari 2025, 15.00 -19.30

Woensdag 5 maart 2025, 15.00 19.30

Woensdag 16 april, 15.00 -19.30

Inschrijven

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.