Workshop meertaligheid in de praktijk

Online workshop Taaldenkgesprekken: taal leren in uitdagende gesprekken Wil je de mondelinge taalvaardigheid van leerlingen stimuleren? En hen tegelijkertijd inhoudelijk uitdagen? Met taaldenkgesprekken maak je leerlingen taalvaardiger én denkvaardiger! In een taaldenkgesprek denken en praten leerlingen in een klein groepje met elkaar en met jou over een uitdagende kwestie. Dit kan van alles zijn: wat doe je bijvoorbeeld als de elektriciteit thuis uitvalt? Hoe kom je eigenlijk aan talent?...

Online workshop Taaldenkgesprekken: taal leren in uitdagende gesprekken

Wil je de mondelinge taalvaardigheid van leerlingen stimuleren? En hen tegelijkertijd inhoudelijk uitdagen? Met taaldenkgesprekken maak je leerlingen taalvaardiger én denkvaardiger! In een taaldenkgesprek denken en praten leerlingen in een klein groepje met elkaar en met jou over een uitdagende kwestie. Dit kan van alles zijn: wat doe je bijvoorbeeld als de elektriciteit thuis uitvalt? Hoe kom je eigenlijk aan talent? Wat zou jij doen als je in een Middeleeuwse stad woont die belegerd wordt? Jij levert rijk taalaanbod én de leerlingen worden uitgedaagd om zelf taal te produceren. Daardoor leren leerlingen al doende veel taal. Deze impliciete taalverwerving is een belangrijke en noodzakelijke aanvulling op het expliciete taalonderwijs in de klas. 

In deze online workshop neemt Hanna Kuijs je mee in het wat, waarom en hoe van taaldenkgesprekken. Aan de hand van videovoorbeelden zie je hoe je taaldenkgesprekken kunt voeren met leerlingen van alle leeftijden en taalniveaus. Je krijgt praktische tips waarmee je direct aan de slag kunt!

Hanna Kuijs is nieuwkomersleerkracht en onderwijskundige, gespecialiseerd in NT2 en meertaligheid. 

Inschrijven

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.