NT 2 les 3 voedzame bodem om te leren

Iedereen

Doel

Vruchtbare bodem maken in het onderwijs.

Het waardevolste dat er is, als je het mij vraagt. Daarom organiseren we dinsdag 8 november 2022 eenmalig een speciale workshop over vruchtbare bodem maken in het onderwijs. En jij kunt erbij zijn!

Hoe gaat het in je klas? Is het druk? en kom je voor je gevoel niet aan de kinderen toe die het zo nodig hebben? Zijn de kinderen aan het werk, of ben jij aan het werk? Wanneer heb je voor het laatst echt even stil gezeten in je klas om te kijken en te genieten? Zonder dat je gestoord wordt of dat stemmetje dat in je hoofd zegt: ‘Hup en door! Er is nog genoeg te doen!’

Hoe fijn zou het zijn om je passie in je werk en de verbinding met de kinderen weer te voelen!

Ik ben Debby Hooijschuur en geloof ‘Dat je mag zijn wie je wilt zijn’. Vanuit mijn praktijk coach ik privé onderwijsprofessionals die ervoor kiezen om meer vanuit hun geluk en potentie te leven, zodat ook kinderen dat doen in het onderwijs. Want kinderen doen niet wat je zegt, maar doen wat jij doet.

De afgelopen jaren heb ik veel directeuren, intern begeleiders, leerkrachten en onderwijsassistenten van het SWV IJmond PO mogen verbindinspileren bij het vormgeven van kwalitatief sterk onderwijs.

Om je op weg te helpen organiseren we een workshop ‘Vruchtbare bodem maken in het onderwijs.’

Hierin staat traumasensitief lesgeven, inclusie, diversiteit en systemisch werken centraal. Samen zetten we zo de eerste stappen richting een vruchtbare bodem voor alle kinderen in het onderwijs. Waar kinderen en onderwijsprofessionals ontspannen mogen ontdekken en leren vanuit geluk, potentie en eigenaarschap, omdat ‘je mag zijn wie je wilt zijn!’

Ik kan niet wachten om met je aan de slag te gaan!

In deze workshop gaan we ervaren, voelen, herkennen en verbinden met elkaar en de praktijk. Ik deel onder andere voelbare krachtige metaforen en kleine methodieken aan waardoor je vruchtbare grond krijgt binnen je klas. Zodat kinderen zich veilig voelen om te exploreren en tot leren kunnen komen. Ik beloof je een 2uur vol eyeopeners met waardevolle ervaringen, praktische en diepgaande inzichten.

In deze workshop doen we een klein proeverijtje:

  • Ervaar van poisoned space naar een vruchtbare bodem.
  • Bespreken we het grootste misverstand van trauma.
  • Sterke metaforen die inzicht geven op de behoeften van trauma gedrag in de klas.
  • Ontdek je dat hele kleine, eenvoudige handelingen bijdragen aan het maken van vruchtbare grond, dan je in eerste instantie dacht.
  • Hoe je de energie emmer van jezelf en je leerlingen kunt vullen!!
  • En leer je waarom het meest ‘lastige’ kind op je pad je grootste leermeester is.

Doe je mee? Tof als je erbij bent!

De inschrijving is gesloten