Doel
Je kunt het volgen van leerlingen meer procesgericht inrichten en meer proactief handelen
Kennisuitbreiding en vertaling naar de praktijk, geschikt voor intern begeleider, directie, gedragsspecialist en leerkracht.
Uitval, buitensluiten en ongewenst gedrag voorkomen
In deze workshop neemt Alex Otten van het Centrum Pedagogisch Contact (CPC) jullie mee in de gedachtegang van een andere visie op het volgen van kinderen. Hoe je, door je ‘Zorg’kalender (kwaliteitszorgcyclus) anders in te richten meer diepgang krijgt in het kijken achter het gedrag van kinderen en hoe dat uiteindelijk uitval en ongewenst gedrag van kinderen voorkomt. Ook bespreken we het scoren van welbevinden en betrokkenheid en bekijken we hoe je deze scores kunt duiden. Hoe ongewenst gedrag en buitensluiten door het kijken naar welbevinden en betrokkenheid kan worden voorkomen maar ook het leerrendement omhoog laat gaan.
Tevens komt aan bod hoe je de groepsbesprekingen anders in kunt zetten en hoe de rol van de interne begeleider en directie hierin verandert.