Door Sylvia Goossens en Bastiaan Goedhart
Een studiemiddag over definiëring, indeling en kwaliteit (van de activiteit) van de thema’s Bewegend Leren en Dynamische Schooldag
Welke mogelijkheden zijn er om de schooldag dynamisch(er) te maken? Over de schoolomgeving, schoolpleinen, klasseninrichtingen en de mogelijkheden om leren en bewegen (spelen) te combineren. Zowel binnen als buiten.
Activiteiten kunnen behoorlijk verschillen van doel, sociale gevoeligheid en mate waarin de kinderen leren van/tijdens de activiteit. Hoe kun je die verschillen inzichtelijk maken?
Welke bronnen zijn er beschikbaar in Nederland. Hoe goed /effectief zijn die?
Er wordt kort aandacht besteed aan: Hoe implementeer je een dynamische schooldag? Welke stappen en mogelijkheden zijn er?
Tijdens de vervolg-workshop Dynamische schooldag worden met voorbeelden (die we zelf uitvoeren en/of met videobeelden) theorie en praktijk gekoppeld.
Tevens is er een workshop die ingaat op het spelen en bewegen en de groepsdynamiek op het schoolplein.